"De webshop is onze etalage"

Populair: de tafelklem van Deens.nl
Populair: de tafelklem van Deens.nl

We kennen ze al heel wat jaren: Suzan en Nicole, beiden mede-eigenaar van de woonwebshop Deens.nl. We zijn altijd al fan geweest van hun stijl en assortiment. Suzan en Nicole waren een van de eersten die volledig doken in het Scandinavisch wonen. En met succes, want deze woonstijl is onverminderd populair. Leuk dus om een 'Kijkje achter 't scherm' te nemen van Deens.nl, in hun showroom in de Utrechtse TradeMart.

Het is zo'n stand die je op de TradeMart niet kan missen. Groot, en met direct een 'huiskamergevoel' vol prachtige woonspullen. Er wordt volop in- en uitgelopen in de stand. Nicole en Suzan zijn nog druk met het uitpakken van de producten. Ze komen net terug van een beurs  en verontschuldigen zich voor de bende. Ik vind het alles meevallen en scan vooral al die prachtige meubels en woonaccessoires in stijlvolle, warme tinten. Gelukkig hebben de dames wel even tijd om een koffietje met me te drinken en ze ploffen bij me op de bank. Nicole: "We hebben het ongelooflijk druk. Naast de webshop hebben we het Nederlandse agentschap voor Madam Stoltz én ons eigen label. De webshop fungeert min of meer als etalage voor ons, maar is evengoed veel werk om bij te houden."

De showroom van Deens.nl
De showroom van Deens.nl

Volgend jaar bestaat Deens.nl tien jaar. De dames blikken terug. Suzan: "We wilden eigenlijk een leuke, hippe winkel beginnen in Breda. Het plan lag al klaar; hele avonden besteedden we aan brainstormen. We droomden van een conceptstore-achtige winkel, waar je ook kon koffiedrinken. 't Liefst in een mooi, oud pand in Breda. Uiteindelijk besloten we met een webshop te starten. We begonnen met het inkopen van allerlei merken die we leuk vonden: House Doctor, Rice, Madam Stoltz... 90% van de labels bleek - volledig onbewust - uit Denemarken te komen. De naam hadden we dus snel bedacht: Deens.nl. De url bleek al te bestaan; voor € 300,- kochten we 'm over." Hoewel de onderneemsters met een fysieke winkel wilden starten, werd dit plan in de ijskast gezet. Nicole: "We hadden allebei jonge kinderen. Het runnen van een winkel zagen we op dat moment toch niet zitten, gezien de drukte. Alle focus richtten we daarom op de webshop."

Terwijl we zitten te kletsen, is het een komen en gaan van mensen in de stand van Deens. Ook VT Wonen-styliste Marianne Luning - kind aan huis bij Deens.nl - komt even aanwaaien. Nicole en Suzan rennen van hot naar her, pakken producten in, helpen bezoekers en geven ondertussen het interview. Of het altijd zo druk is bij de dames? "Ja!" roepen ze in koor. Suzan: "Eigenlijk hebben we gewoon veel te veel werk. Maarja, probeer maar eens een keuze te maken... We vinden alles nu eenmaal heel leuk om te doen, en de combinatie webshop, eigen label en agentschap is een gouden combinatie die voor ons heel goed werkt."

Een van de succesnummers van Deens.nl is het eigen label. Wie kent niet de o, zo handige en veelzijdige tafelklem? Maar ook de grote kapstok, magneetborden, plankdragers en S-haken zijn mooie ontwerpen. De eigen lijn E|L is alleen bij Deens te koop en is zo populair dat de vraag het aanbod overstijgt. Suzan: "Onze E|L producten zijn niet aan te slepen. Vooral de tafelklem is nog steeds een van onze bestsellers. Je kunt er steeds weer een eigen aanvulling aan geven en je tafel steeds weer op een heel andere manier decoreren." 't Liefst zouden de dames hun eigen lijn uitbreiden. "Het ontwerpen en laten maken van een eigen lijn vinden we 't leukste dat er is", vertelt Nicole. "Maar je moet er met je bedrijf wel klaar voor zijn. En we zouden dan goed moeten kijken waar we de productie laten plaatsvinden. Tot nu toe hebben we alles in Nederland laten produceren, maar als we groter willen worden met ons eigen label zullen we naar een land als India moeten uitwijken. Dat heeft best veel voeten in aarde." En of de dames er tijd voor hebben, is sowieso de vraag. Ze rennen allebei alweer door de showroom, de een helpt een klant en de ander ruimt alle producten die zijn uitgeleend voor een grote woonproductie op. Als ik even later richting de uitgang loop, draai ik me nog heel even om. Wát een goede selectie van mooie, stijlvolle producten hebben de dames toch uitgekozen. Deens, met een vleugje andere Scandinavische landen een een Hollandse touch. een betere combi is er eigenlijk niet te bedenken.

 

reacties op dit blog (0)

* = verplicht (e-mailadres wordt niet gepubliceerd)