Webshop starten; wel of niet doen? 

Webshop starten; wel of niet doen?
Webshop starten; wel of niet doen?

Een aantal jaren geleden was het opeens een behoorlijke trend om een webshop te starten. De ene na de andere webshop popte op, en ze leken allemaal wel een succes te worden. Van babykleertjes tot historische boeken, voor iedere niche was wel wat te vinden. Vandaag de dag is dat wel anders, het aanbod aan webshops is zo groot dat de vraag al snel kan ontstaan of het nog loont om een webshop te starten. Of het voor jou nog een goed idee is? In dit blog vind je het antwoord.  

Altijd bereikbaar met het beste internet

Allereerst is het goed om je te realiseren dat je altijd bereikbaar moet zijn wanneer je een webshop opent. En ook op alle mogelijke manieren, van een bericht via Messenger tot een e-mail. Althans, wanneer je goede service wilt leveren. Het is dus belangrijk dat klanten je vragen kunnen stellen en hun levering ontvangen op de datum dat jij aan hebt beloofd. Hiervoor hoef je geen duur abonnement af te sluiten, een internet only abonnement met een goed apparaat is vaak al voldoende om goed mee in de lucht te zijn. Maar houd er dus wel rekening mee dat het wat vraagt van je beschikbaarheid, je zult er best wat tijd aan kwijt zijn. Ook op de momenten dat je er wellicht niet meer op zit te wachten. Het is dus niet iets wat je er even bij doet maar iets wat je echt vol overgave moet gaan aanpakken. 

Wees uniek qua product en/of service


Dan het product wat je aan gaat bieden, ook daar zijn vele mogelijkheden en opties. Wees in ieder geval uniek in één opzicht, of het nu het product is of de prijs is. Het maakt niet heel veel uit op welk punt je uniek bent, maar het gaat erom dat je niet hetzelfde doet als de grote massa. Want die grote massa, die is er zeker. Er zijn namelijk ook een aantal grote spelers die alles aanbieden, mensen zijn dan snel geneigd om daar naar terug te gaan zodat ze alles in één keer kunnen bestellen. Het is dus belangrijk dat je je ergens mee onderscheidt. Vandaag de dag is dat vaak op het aspect van authenticiteit, persoonlijk contact en het feit dat het handgemaakt is. Een webshop starten en het succes ervan is dus een goed idee, mits je een goed en origineel product hebt óf een bepaalde unieke service aanbiedt. 

Kortom; vandaag de dag een webshop starten kan zeker nog, maar houd er wel rekening mee dat je vooraf goed nadenkt over de consequenties ervan. Het gaat veel geld en tijd kosten en je moet er niet vanuit gaan dat je direct aan de winst toe bent. Zeker niet wanneer je het afzet tegen de tijd dat je eraan kwijt bent. Het is dan ook goed om dit vooraf allemaal jezelf te realiseren. Maar wanneer je een goed product hebt en een bijpassend plan, dan is het zeker nog mogelijk om vandaag de dag een succesvolle webshop te gaan starten. Succes! 

 

reacties op dit blog (0)

* = verplicht (e-mailadres wordt niet gepubliceerd)