Trends spotten op showUP

Nieuwe collecties van Jurianne Matter. Prachtig!
Nieuwe collecties van Jurianne Matter. Prachtig!

Het is altijd leuk om op showUP te zijn. Twee keer per jaar (altijd eind augustus/begin september en eind januari/begin februari) vindt deze inkoopbeurs plaats in de Expo Haarlemmermeer. Binnen- en buitenlandse merken zijn er vertegenwoordigd, en ook veel webshops van Flavourites zijn er aanwezig als stand of als inkoper. Als consument kun je hier niet heen; het is geen shopbeurs. Maar ik kan je zeggen: de sfeer is altijd fijn, er vinden leuke trendpresentaties plaats (vorig jaar gaf ik zelf een lezing) en het is altijd leuk om te kijken wat er in de markt gaande is. Een fotoverslag!

Op Instagram had ik de nieuwe ontwerpen van Jurianne Matter al langs zien komen: kartonnen huisjes in prachtige tinten en boompjes van papier. Het grappige is dat producten er in het echt heel anders kunnen uitzien. Zo zijn de boompjes veel groter dan ik had verwacht! En ik bleek niet de enige te zijn die dit opmerkte. Ze zijn ont-zet-tend leuk, heel decoratief en Jurianne kiest altijd voor prachtige kleurenpaletten. Binnenkort te koop bij o.a. de webshop Lichtenfijn.nl!

Bij Moebe houden ze van eenvoud en simpel
Bij Moebe houden ze van eenvoud en simpel

Het Deense Moebe - van de prachtige strakke en transparante fotolijsten - heeft nu ook lijsten in verschillende kleuren en heel mooie spiegels. Less is more bij Moebe, echt Deens dus. Wát ze maken, is mooi in al zijn eenvoud.

Scandinavia Form
Scandinavia Form

Planten en bloemen waren nog steeds on trend op showUP. In haar lezing vertelde kleurexpert Marie-gon dat consumenten geneigd zijn meer te kopen als er planten in de winkel staan. Leuk weetje (en winkeliers: doe er je voordeel mee). De vaasjes van Scandinavia Form vind ik altijd prachtig. Ik kon me dus uitleven in de stand, waar eigenlijk niets meer te vinden was dan blankhouten meubilair met daarop de vaasjes gevuld met fragiele bloemen. Zó mooi.

Herbruikbare rietjes van Last Straw
Herbruikbare rietjes van Last Straw

Verder merk je dat veel labels bezig zijn met duurzaamheid, in welke vorm dan ook. Soms gaat het om het complete product, soms om een recyclebare verpakking maar vaak zoeken ondernemers naar mogelijkheden om echt anders - dus duurzaam - te gaan werken. Er was een zone gemaakt met acht kleinere duurzame labels, zoals The Last Straw - een herbruikbaar rietje.

Over een half jaartje nemen we weer een kijkje op showUP!

 

reacties op dit blog (0)

* = verplicht (e-mailadres wordt niet gepubliceerd)