Dit zijn de nieuwe manieren van adverteren

Dit zijn de nieuwe manieren van adverteren
Dit zijn de nieuwe manieren van adverteren

Nieuwe soorten advertenties ontstaan voortdurend door technologische innovaties en veranderend consumentengedrag. Het is goed om hiervan op de hoogte te blijven, maar dat kan wel lastig zijn. Door een aantal van de nieuwe innovaties op een rijtje te hebben, helpt het je wellicht beter de weg te vinden en zo keuzes te maken over wat er nu precies bij jou past als het op advertising aankomt. 

Influencer marketing

Personen met een grote en betrokken online volgersgroep hebben zonder twijfel de kracht om koopgedrag te beïnvloeden. Ze doen dit door producten of diensten te promoten. Deze vorm van adverteren voelt vaak toch wat echter en persoonlijker aan, waardoor het zeer effectief kan zijn, vooral bij jongere doelgroepen. Het is vooral nieuw, omdat sociale media nu pas echt voor dit doel gebruikt kan worden. Een aantal jaar geleden had je het je bijna niet kunnen voorstellen. Mocht je meer willen weten over doelgroepen, kun je ook informatie opdoen over programmatic advertising. Dit zorgt voor efficiënte en nauwkeurige targeting, wat de effectiviteit en ROI van advertenties verhoogt. 

Shoppable posts en video's

Om even in de wereld van social media te blijven, kunnen shoppable posts niet vergeten worden. Het heeft allemaal te maken met digitale transformatie en het uiterste benutten van de technologieën. Deze type posts en video’s zijn eigenlijk advertenties die gebruik maken van AR-technologie om consumenten de optie te geven om producten virtueel uit te proberen. Denk hierbij aan het plaatsen van meubels in hun huis of make-up op hun gezicht. Dit soort filters zijn niet meer weg te denken. Door deze functie aan te bieden, geef je toch het idee dat een klant een zo goed mogelijke keuze kan maken en dat geeft vertrouwen voor nu en zeker de toekomst. 

Voice search advertising

Dit zijn advertenties gericht op gebruikers van spraakgestuurde apparaten, zoals smart speakers. Deze advertenties zijn geoptimaliseerd voor voice search en spraakopdrachten. Met de groei van voice search wordt het belangrijk om vindbaar te zijn in gesproken zoekopdrachten, wat een nieuwe vorm van adverteren mogelijk maakt. Het is vooral fijn, omdat je jouw zoekopdracht op een betere manier kan uitleggen en daardoor bij de best passende producten terechtkomt. Er zijn nog niet heel veel bedrijven die dit aanbieden, maar het kan wel degelijk voor het verschil zorgen. Daarom kan je er maar beter al van op de hoogte zijn.  

Contextual targeting

Adverteren puur op basis van de context van de website of content die een gebruiker bekijkt, zonder gebruik te maken van cookies heet contextual targeting. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van advertenties die aansluiten bij het thema van een artikel. Het is een bijzonder effectieve manier om relevante advertenties te tonen in een tijd waarin privacy steeds belangrijker en tracking steeds moeilijker wordt. Er valt nog een hoop meer te vertellen, maar zo heb je in ieder geval een idee van wat er allemaal op de markt voor je is. Vergeet zelf niet onderzoek te doen en zorg ervoor dat jouw advertenties een nieuw hoogtepunt bereiken. 

 

 

 

reacties op dit blog (0)

* = verplicht (e-mailadres wordt niet gepubliceerd)