3 stappen om te besparen op je mobiele abonnement

3 stappen om te besparen op je mobiele abonnement
3 stappen om te besparen op je mobiele abonnement

We kennen het allemaal: je toestel krijgt geen updates meer, het scherm is gebroken of hij reageert ongelooflijk traag… Tijd voor een nieuwe! Maar hoe zorg je er nou voor dat je zo min mogelijk kwijt bent aan je nieuwe telefoon abonnement? Wij geven 3 tips:

1. Kies voor sim only

Oké, dit is natuurlijk niet van toepassing als je écht een nieuw toestel nodig hebt. Bij een gebroken scherm heb je het liefst gewoon een nieuwe. Maar is het nog niet per se nodig om je telefoon te vervangen?

Dan kun je ook een sim only abonnement kiezen. Scheelt je elke maand behoorlijk wat geld, omdat je alleen je provider vervangt. Daarnaast kun je door over te stappen behoorlijk besparen op je abonnement. 

2. Kies de juiste bundel

Een te grote bundel is overdreven, want je betaalt voor iets wat je niet nodig hebt. En zeg nou zelf, dat is toch zonde? Maar een te kleine bundel is ook niet handig, want als je continu over je verbruik gaat, heb je weer veel buiten-de-bundel kosten. 

Kies dus iets dat er precies tussenin zit. Als je nog niet helemaal weet hoeveel dat is - kies dan eerst voor een iets kleinere bundel. Na één maand kun je namelijk je bundel upgraden. De andere kant op is vaak niet mogelijk.

3. Vergelijk providers

Dan de ultieme tip: blijf om je heen kijken! Ook als je op dit moment goed zit bij je provider, kan het slim zijn om providers te gaan vergelijken. Mobiele providers zijn vaak eerder geneigd op zoek te gaan naar nieuwe klanten, en bieden daarom aantrekkelijke korting en extra’s aan. En als je nog geen zin hebt om over te stappen, bel dan na je contractduur je huidige provider om te vragen of er nog een leuke korting voor jou als trouwe klant bestaat. Nee heb je…

 

reacties op dit blog (0)

* = verplicht (e-mailadres wordt niet gepubliceerd)